Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Απαγορευμένα παιχνίδια online και μη σε όλο τον κόσμο





Όπως είναι γνωστό, πολλά παιχνίδια online ή σε υπολογιστές, tablets, ακόμη και κινητά, φλερτάρουν επικίνδυνα με τη βία, αλλά και κάθε είδους παρανομία. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει games με σενάριο που προβλέπει εκατόμβες νεκρών, τόνους αίματος, ναρκωτικά, ληστείες, πορνεία και ό,τι άλλο βάλει το μυαλό σας.

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Η ζωή πάνω στις (αγαπημένες) γόβες!





Ως γνωστόν οι γόβες είναι το απόλυτο φετίχ τόσο για άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Είναι σχεδιασμένες ώστε να κόβουν την ανάσα των ανδρών και να τονώνουν την αυτοπεποίθηση των γυναικών. 

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, οι γόβες αποτελούν σύμβολο του σεξ, της εξουσίας και τονώνουν την αυτοπεποίθηση. Από την πλευρά τους οι στιλίστες τις προτείνουν γιατί προσθέτουν... πόντους στην εμφάνισή μας. «Όσο πιο ψηλά, τόσο πιο καλά», λέει ο διάσημος σχεδιαστής ψηλοτάκουνων παπουτσιών Manolo Blahnik. 

Από την άλλη, όμως, οι γόβες σφίγγουν τα πόδια, περιορίζουν την κίνηση, είναι κουραστικά, ευνοούν το στραμπούληγμα, βυθίζονται στο γκαζόν, πιάνονται στις σιδερένιες σχάρες...
Και δεν είναι μόνο αυτά. Oι ορθοπεδικοί εφιστούν προσοχή! Τα θεωρούν υπεύθυνα για βλάβες των πελμάτων και για το 80%, περίπου, των διαστρεμμάτων.

Πάντως, σύμφωνα με Βρετανούς ερευνητές  από το Πανεπιστήμιο Oxford Brookes, τα ψηλά τακούνια ΔΕΝ αυξάνουν τον κίνδυνο να εκδηλωθεί αρθρίτιδα στα γόνατα. Παρατηρήθηκε ότι το αυξημένο σωματικό βάρος ήταν τελικά ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου για τη δημιουργία αρθρίτιδας και όχι τα ψηλά τακούνια. Στις γυναίκες που εμφάνισαν παχυσαρκία πριν τα 40, η συχνότητα της πάθησης ήταν 36 φορές μεγαλύτερη από ό,τι σε γυναίκες που δεν επιβάρυναν τα γόνατά τους με επιπλέον κιλά.

Σε κάθε περίπτωση, η καθημερινή και πολύωρη χρήση ψηλοτάκουνων παπουτσιών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε πόδια και μέση. Σύμφωνα με τους ορθοπεδικούς, για να έχει το βήμα ελαστικότητα και σταθερότητα και το σώμα μας σωστή στήριξη, πρέπει το πόδι μας να στηρίζεται σε τρία σημεία: στη φτέρνα, στο μεγάλο και στο μικρό δάχτυλο. 

Η ανύψωση της φτέρνας, που συνεπάγεται η χρήση ενός ψηλοτάκουνου υποδήματος, μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση των δαχτύλων και δυσμορφίες των αστραγάλων. Παράλληλα, η μεταφορά του κέντρου βάρους από τη φτέρνα στα ακροδάχτυλα έχει επιπτώσεις και σε άλλες αρθρώσεις του σώματος, κυρίως στα γόνατα. Επίσης, η καθημερινή, πολύωρη χρήση μπορεί να προκαλέσει οσφυαλγία -λόγω καταπόνησης των μυών της μέσης-, πρόβλημα που γίνεται εντονότερο στις παχύσαρκες γυναίκες. Τα ψηλοτάκουνα και ταυτόχρονα μυτερά παπούτσια πιέζουν τα δάχτυλα, δημιουργούν κάλους και επώδυνες καταστάσεις, που κάποιες φορές, μάλιστα, χρήζουν χειρουργικής αντιμετώπισης. Oι γυναίκες που φορούν συνεχώς ψηλά τακούνια δυσκολεύονται να συνηθίσουν τα χαμηλά και τα επίπεδα παπούτσια και αυτό γιατί συρρικνώνεται ο αχίλλειος τένοντας με αποτέλεσμα να νιώθουν καθώς περπατούν πόνο στη γάμπα και γρήγορη κόπωση.

Είναι αυτοί οι λόγοι αρκετοί για να “εξορίσετε” τα αγαπημένα σας ψηλοτάκουνα παπούτσια από την γκαρνταρόμπα σας; 

Προφανώς, όχι! Λύσεις υπάρχουν: 
Μη φοράτε γόβες σε καθημερινή βάση και για πολλή ώρα. Η μύτη του παπουτσιού καλό είναι να είναι στρογγυλεμένη. Τα ψηλοτάκουνα βραδινά παπούτσια γίνονται πιο άνετα αν τα φορέσετε με ειδικούς πάτους που εμποδίζουν την ολίσθηση του πέλματος και ανακουφίζουν από τους πόνους στα δάχτυλα για όση ώρα τα φοράτε. Χρήσιμο είναι ένα χαλαρωτικό ποδόλουτρο με αιθέρια έλαια όταν γυρίζετε στο σπίτι και ένα μασάζ στα πέλματα και στα δάχτυλα για να εξασφαλίσετε καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Εκτός όμως από τα θέματα υγείας, υπάρχει και άλλη μία πλευρά: Τα τακούνια μέτριου ύψους βελτιώνουν τη σεξουαλική ζωή των γυναικών! Σύμφωνα με την Ιταλίδα ουρολόγο στο Πανεπιστήμιο της Βερόνας Μαρία Τσερούτο, τα τακούνια έχουν ευεργετική δράση στους μυς της πυέλου, επειδή διευκολύνουν τη σύσφιγξή τους. Όπως παρατήρησε η ερευνήτρια, με δεδομένο ότι οι μύες της πυέλου είναι οι λιγότερο γυμνασμένοι, ίσως τα μετρίου ύψους τακούνια να βοηθούν στην ενδυνάμωσή τους. Κατά αυτό τον τρόπο, φαίνεται ότι τα τακούνια ενδέχεται να συμβάλλουν και στη βελτίωση της ερωτικής ζωής!

Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Τελικός κυπέλλου Παναθηναϊκός εναντίον ΠΑΟΚ!



Ο Παναθηναϊκός κατάφερε να ισοφαρίσει το 1-0 του Ηρακλείου, σε ένα ματς που ήταν καλύτερος σε όλα τα σημεία, πετυχαίνοντας άλλα δύο γκολ στην παράταση και πανηγύρισε έτσι την πρόκριση στον τελικό του κυπέλλου, μετά από 4 χρόνια. 

Οι παίχτες του Γιάννη Αναστασίου ήταν πιο κινητικοί στο πρώτο μέρος και πήραν δίκαια το προβάδισμα στο με τον Αμπέιντ στο 20’, ύστερα από ασίστ του Πέτριτς, ενώ γενικά είχαν και άλλες ευκαιρίες, με τον ΟΦΗ να απειλεί σε δύο περιπτώσεις, μία σε σουτ του Κάλαϊτζιτς και άλλη μία σε καρφωτή κεφαλιά του Παπάζογλου. Στην επανάληψη, ο ρυθμός έπεσε, αλλά οι πράσινοι συνέχισαν να έχουν τον έλεγχο, φτάνοντας πολύ κοντά σε δεύτερο στο 87’ και 91’, ενώ δε δόθηκε πέναλτι στο 86’ σε χέρι του Ζόρο. Με το 1-0 να μην αλλάζει στο 90λεπτο, οι δύο ομάδες οδηγήθηκαν στην παράταση, εκεί όπου ο Παναθηναϊκός συνέχισε να έχει την πρωτοβουλία και τελικά έφτασε στο γκολ στο 96’ με τον Μπεργκ, που πήρε το ριμπάουντ σε σουτ Καρέλη, το οποίο απέκρουσε ο Φερνάντες. Στο 114’ ο Καρέλης, ήταν εκ των κορυφαίων της αναμέτρησης, κέρδισε πέναλτι από μαρκάρισμα του Ζόρο, στο οποίο ευστόχησε ο Μπεργκ, γράφοντας έτσι το τελικό 3-0.

Εξίσου περιπετειώδης και ο άλλος ημιτελικός, αφού ο ματς στην Τούμπα ξεκίνησε με καθυστέρηση 75 λεπτών, με αφορμή… ψάρια που έριξαν στον πάγκο του Ολυμπιακού, με συνέπεια ο Ολυμπιακός να ζητήσει προστασία για να ξεκινήσει το ματς. Το ματς ξεκίνησε με πολλά νεύρα από το πρώτο λεπτό, με τον ΠΑΟΚ να πατάει καλύτερα στο γήπεδο και να έχει δύο καλά σουτ με τον Στοχ. Στην επανάληψη ο ΠΑΟΚ πήρε τα ηνία του αγώνα με την κεφαλιά του Αθανασιάδη στο 47’, αλλά στη συνέχεια η τροπή του αγώνα, δε θύμιζε ποδόσφαιρο, με συνεχόμενες αποβολές και αψιμαχίες παιχτών. Ο Μάνταλος μάλιστα αναγκάστηκε να αποβάλλει τους Μανιάτη και Κατσουράνη που ήταν στον πάγκο. Χρειάστηκε μάλιστα να δώσει 11 λεπτά καθυστερήσεων, όπου ο Ολυμπιακός είχε δύο πολύ μεγάλες ευκαιρίες με τους Μασάντο και Μαρκάνο. Με το σφύριγμα της λήξης η κατάσταση ξέφυγε, με τους παίχτες του Ολυμπιακού να έρχονται στα χέρια με τους οπαδούς του ΠΑΟΚ που εισέβαλλαν στον αγωνιστικό χώρο.       

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Ανοιχτοί λογαριασμοί στους πρώτους προημιτελικούς!



Ισόπαλοι 1-1 έληξαν οι δύο πρώτοι προημιτελικοί του Τσάμπιονς Λιγκ, ανάμεσα σε Μάντσεστερ Γιουν. – Μπάγερν και Μπαρτσελόνα – Ατλέτικο και έτσι όλα είναι ανοιχτά για τους επαναληπτικούς της ερχόμενης εβδομάδας, όπου στις εταιριες στοιχήματος δεν υπάρχουν μεγάρα φαβορι για την πρόκριση στην επόμενη φάση.

Στο Μάντσεστερ οι μπέμπηδες, κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, κατάφεραν να μείνουν ζωντανή στο κυνήγι της πρόκρισης απέναντι στους πρωταθλητές Ευρώπης και να τα παίξουν όλα-για-όλα την επόμενη Τετάρτη στο Μόναχο. Καλύτερη η Μπάγερν, που δε βρήκε ωστόσο διαδρόμους στην έξυπνη τακτική του Μόγιες (άμυνα - αντεπιθέσεις), χάνοντας μάλιστα μεγάλη ευκαιρία με τον Γουέλμπεκ πριν το ημίχρονο.  Στο 58’ μάλιστα πήρε προβάδισμα με την κεφαλιά του Βίντιτς, ύστερα από κόρνερ του Ρούνεϊ, αλλά η χαρά των οπαδών της δεν κράτησε για πολύ, αφού οι Βαυαροί ισοφάρισαν 9 λεπτά αργότερα με τον Σβαϊνστάιγκερ, ο οποίος όμως χάνει τον επαναληπτικό, αφού αποβλήθηκε στο 90’.

Όλα ανοιχτά και στον ισπανικό εμφύλιο, με την Ατλέτικο να μένει ισόπαλη για ακόμα ένα ματς φέτος κόντρα στην Μπαρτσελόνα (0-0/1-1 Σούπερ Καπ, 0-0 πρωτάθλημα). Σπουδαία εμφάνιση από τον Κορτουά, ο οποίος κράτησε πολλές φορές ζωντανή την ομάδα του με μεγάλες επεμβάσεις. Μεγάλος άτυχος ο Ντιέγκο Κόστα, ο οποίος αντικαταστάθηκε στο 30’ από τον Ντιέγκο, με τον συμπατριώτη του όμως να πετυχαίνει πολύ ωραίο γκολ με μακρινό σουτ στο 56’΄. Οι ροχιμπλάνκος πιέστηκαν αρκετά μέχρι το τέλος, αλλά το μόνο που κατάφεραν οι Καταλανοί ήταν να μειώσουν στο 70’ με τον Νεϊμάρ.    

Οι επαναληπτικοί θα γίνουν την ερχόμενη Τετάρτη.

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Τι μπορείτε να κάνετε για τα χαμένα σας δόντια



Αν έχετε κάποια προβλήματα με τα δόντια σας τότε μπορεί να έχετε χάσει κάποιο από αυτά και έτσι να σκέπτεστε τι θα μπορούσατε να κάνετε για να καλύψετε το κενό στην οδοντοστοιχία σας. Μια επιλογή είναι να τοποθετήσετε κάποια γέφυρα ενώ μια άλλη επιλογή θα μπορούσε να είναι ένα εμφύτευμα δοντιού. Τα εμφυτεύματα δοντιών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αντικαταστήσετε τα χαμένα σας δόντια και να βελτιώσετε την στοματική σας υγεία. Αν έχετε χάσει κάποιο δόντι αυτό μπορεί να είναι για εσάς ένα πρόβλημα που σας αναστατώνει πολύ. Μπορεί επειδή δεν αισθάνεστε όπως πριν να μην κάνετε πράγματα τα οποία κάνατε στο παρελθόν. Μπορεί να μην τρώτε τα φαγητά που σας αρέσουν και τρώγατε πριν. Επίσης, μπορεί να μην  μιλάτε τόσο καθαρά όσο όταν είχατε όλα σας τα δόντια.

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Aποκριάτικες παιδικές στολές

Ειλικρινά, κάθε φορά που βλέπω τη στολή του Ζορρό στις αποκριάτικες παιδικές στολές, δεν μπορώ να ξεκολλήσω το μυαλό μου από την εικόνα  του πρώην Νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη που το Μάρτιο του 2008 επισκέφθηκε το καρναβάλι του Σοχού Θεσσαλονίκης ντυμένος Ζορρό, καβάλα πάνω σε ένα άλογο. Η φωτογραφίες και τα σχετικά βίντεο κυκλοφορούν ακόμα στο διαδίκτυο και ξαναεμφανίζονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης κάθε αποκριά και όχι μόνο. Θα έλεγε κανείς πως η φωτογραφία αυτή έχει περάσει στα all time classics της νεοελληνικής ιστορίας. 

Το αν είχε "κάνει καλά" που ντύθηκε και συμμετείχε στο γλέντι της αποκριάς, όπως άλλωστε όλοι μας ή το αν αυτή του η παρουσία "σηματοδοτούσε την υπέρτατη ξεφτίλα", όπως διατείνονται άλλοι, έχει πολύ μικρή σημασία κατά τη γνώμη μου. Πιο πολύ με εντυπωσιάζει το γεγονός, ότι μια κατά βάση παιδική καρναβαλίστικη στολή - η αγαπημένη μου - συνδέθηκε τόσο στενά με ένα δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα με έναν εν τέλει έκπτωτο πολιτικό. Πόσα χρόνια θα πρέπει να περάσουν για να γίνει η αποσύνδεση στο μυαλό μου; Ίσως να είναι απλώς μια δική μου προσωπική "φρίκη", αλλά πρόσφατα, σε γνωστό κατάστημα στο τμήμα των αποκριάτικων παιδικών στολών, άκουσα έναν γονιό να λέει στο παιδί του "Έλα τώρα! Ψωμιάδης θα ντυθείς;". Πείτε μου τι φταίει το παιδάκι να ακούει τέτοιες ατάκες...

Από την άλλη όμως, μια αποκριάτικη αμφίεση είναι δυνατό να είναι επιτυχημένη, ακόμα κι αν τη σκαρφιζόμαστε δέκα λεπτά πριν βγούμε από το σπίτι χρησιμοποιώντας ότι υπάρχει διαθέσιμο στην κούτα με τα καρναβαλίστικα. Είχα μια καταπληκτική ιδέα - που αποκλείεται να μην την έχουν σκεφτεί κι άλλοι πριν από μένα - αλλά έχω ενθουσιαστεί. Καθώς χάζευα τις αποκριάτικες παιδικές στολές που έχουμε, σκέφτηκα να κάνω μια ανάμιξη με στοιχεία από διάφορα κουστούμια που να προκαλεί την ρητορική όσο και επιβεβλημένη ερώτηση "μα τι ακριβώς ντύθηκες;".

Ξεκίνησα συνδυάζοντας το καουμπόικο καπέλο πάνω από τη μάσκα του σπάιντερμαν και η ιδέα σχηματοποιήθηκε στο μυαλό μου μονομιάς. Χρειαζόμουν ένα χαρακτηριστικό μπλουζάκι ή γιλέκο και ένα παντελόνι που να είναι εντελώς άσχετο. Η μπλούζα του μπάτμαν με ένα πουά παπιγιόν από κλόουν ήταν η πιο ακραία επιλογή που είχα. Στη συνέχεια άπλωσα στο κρεβάτι τη στολή του σούπερμαν και μετά από μερικές δοκιμές με ένα μιλιτέρ παντελόνι, κράτησα το κόκκινο σλιπάκι του με το "S" στη ζώνη και τη μπέρτα. Η αλλόκοτη αμφίεση ολοκληρώθηκε με τα πασουμάκια του Πήτερ Παν. 

Έτοιμο το ρεμίξ των αποκριάτικων παιδικών στολών. Το μόνο που μένει είναι να πείσω το γιο μου να τα φορέσει. Μάλλον θα πρέπει να του κάνω πρώτα μια μικρή εισαγωγή για το κίνημα του σουρρεαλισμού στη τέχνη.

Τι προτείνουν οι Διακοσμητές Εσωτερικών Χώρων για το σχεδιασμό του γραφείου της νέας εποχής

Ζούμε σε μια εποχή που τα πάντα γύρω μας αλλάζουν, ο χρόνος συρρικνώνεται, οι απαιτήσεις αυξάνονται, ο ανταγωνισμός μεγαλώνει, και φυσικά οι συνθήκες και η ίδια η φύσης της εργασίας αλλάζει με γοργούς ρυθμούς.

Κατά πολύ έχουμε ξεπεράσει το στερεότυπο της εργασίας η οποία βασίζεται σε σταθερές ώρες 9.00 – 17.00. Πλέον, οι συνθήκες επιβάλλουν την εργασία που βασίζεται σε ελαστικότητα τόσο όσον αφορά τον χρόνο αλλά και όσον αφορά τον χώρο. Η παγκοσμιοποίηση σαφώς κι έχει αφήσει φανερά τα σημάδια της στο που πόσο και πώς εργαζόμαστε. Πλέον η δουλειά από το σπίτι, με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του διαδικτύου, κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Η σωστή διάταξη του χώρου τον οποίο μπορούμε να ορίσουμε ως ‘γραφείο’ παίζει καθοριστικό ρόλο και για λόγους οικονομίας, καθώς μπορούμε να γλυτώσουμε πολλά έξοδα εάν εν τέλει αποφασίσουμε να γίνουμε οι ίδιοι διακοσμητές εσωτερικών χώρων που μας αφορούν, στην προκειμένη περίπτωση του γραφείου μας στο σπίτι. Αρκεί να ξέρουμε τι να προσέξουμε και τι να αποφύγουμε.

Σε γενικές γραμμές δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο χώρος του γραφείου μας οφείλει να είναι ένας χώρος που θα δίνει ‘τροφή’ στην έμπνευσή μας, ισορροπώντας την εσωτερική μας ισορροπία και συνάμα με την πρακτικότητα του να δραστηριοποιεί το ταλέντο μας.

Οι νέες τάσεις μπορεί να τείνουν στο ότι η εργασία από το σπίτι είναι το μέλλον της εργασίας, ωστόσο δε σημαίνει ότι δουλεύοντας από το σπίτι είναι και κάτι το εύκολο. Χρειάζεται μεγάλη αυτοπειθαρχία, και αν και δεν έχουμε κάποιον πάνω από το κεφάλι μας-ως φυσική παρουσία, αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να αφεθούμε απλά και μόνο στο γεγονός ότι η δουλειά θα γίνει μόνη της. Συνήθως, η εργασία από το σπίτι απαιτεί πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη και αναλόγως της φύσης της εργασίας απαιτούνται και οι ανάλογες υποδομές. Πχ ένας σχεδιαστής ή αρχιτέκτονας χρειάζεται διαφορετικές δομές στο γραφείο του από έναν μεταφραστή ή ένα παραγωγό μουσικής ή web designer.

Σε γενικές γραμμές όμως, οι σχεδιαστές εσωτερικών χώρων προτείνουν ορισμένα χαρακτηριστικά που ισχύουν για όλους, ανεξαρτήτως ειδικότητας.

Η χωροταξία σαφώς και καθορίζει το εύρος των επιλογών μας σε σχέση με τη διακόσμηση, και σε περιπτώσεις που απαιτείται δημιουργικότητα πρέπει η χωροταξία να συνδυάζει άρτια την πρακτικότητα με το design. Ο συνδυασμός σχημάτων, υλικών και χρωμάτων είναι πολύ σημαντικός ώστε να δημιουργήσουμε έναν φιλικό και όμορφο χώρο εργασίας που θα είναι πρακτικός και συνάμα ευχάριστος. Και όλα αυτά πάντα σε σχέση με την ιδιοσυγκρασία μας, αλλά και την φύση της δουλειάς.

Εάν η φύση της εργασίας μας είναι τέτοια που απαιτεί ισχυρό φυσικό φως, το γραφείο μας θα πρέπει να είναι απέναντι από το  παράθυρο. Η συνήθης διάταξη είναι το γραφείο στην πλευρά του τοίχου που είναι το παράθυρο, στην λεγόμενη ‘σκοτεινή’ γωνία (για να μην πέφτει το φως στην οθόνη του υπολογιστή μας) και τα ράφια σε διάταξη περιμετρικά των τοίχων του γραφείου μας. Συνήθως ένας άνετος καναπές κάθετα του παραθύρου και απέναντι από το γραφείο είναι ιδανικός. Πρώτον, όταν κάνουμε διάλειμμα να τεντωνόμαστε και να απολαμβάνουμε την θέα και τον ήλιο και δεύτερον είναι μια πολύ πρακτική λύση σε περίπτωση που θα έχουμε επισκέπτες. Έχει διαπιστωθεί ότι οι απλές γραμμές και η άνεση του χώρου παίζουν καθοριστικό ρόλο στην απόδοση μας. Σημαντικοί επίσης είναι οι σωστοί φωτισμοί του χώρου, σε σωστή διάταξη και ένταση. Το φως στο γραφείο μας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν φυσικότερο, και κάποιες γωνίες μπορούν να φωτίζονται με φωτισμό χρώματος λιλά ή μπλε του πάγου, για τις δύσκολες στιγμές που το βλέμμα μας θα ψάχνει για ένα σημείο όταν θα αναζητούμε την ‘μαγική’ στιγμή της έμπνευσης. Τέλος, πολύ μεγάλη σημασία έχει η επιλογή της κατάλληλης καρέκλας γραφείου. Μιας και θα περνάμε πολλές ώρες σε αυτή, πρέπει να είναι ανατομική και κατά προτίμηση με ψηλή πλάτη η οποία θα φτάνει μέχρι το ύψος του κεφαλιού μας, έτσι ώστε να ακουμπάμε προς τα πίσω τουλάχιστον για 2-3 λεπτά ανά μισή ώρα (το αυχενικό σύνδρομο είναι μια από τις μεγαλύτερες παθήσεις της εργασίας του 21ου αιώνα).

Σε τελική ανάλυση, η δουλειά από το σπίτι είναι απ’ ότι φαίνεται το μέλλον και καλό είναι να προσαρμοζόμαστε σιγά σιγά σε αυτή την ιδέα. Το γραφείο μας πρέπει να είναι λειτουργικό, άνετο και με σωστό φωτισμό και χωροταξία. Οι διακοσμητεσ εσωτερικων χωρων  προτείνουν να δημιουργήσουμε ένα χώρο οικείο άνετο και φιλικό που να μας δίνει κίνητρο για δουλειά και ‘τροφή’ για έμπνευση!

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Εξοπλισμοί Καταστημάτων και η σημασία τους για τη δημιουργία ταυτότητας

Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από τον έντονο ανταγωνισμό και η διαφορετικότητα είναι πιο σημαντική από ποτέ, ώστε ένα κατάστημα όχι μόνο να κρατήσει το ήδη υπάρχον πελατολόγιο του, αλλά και να το αυξήσει.

Δεν χρειάζεται κανείς να δαπανήσει υπερβολικά ποσά για να το καταφέρει αυτό, αρκεί να κάνει  σωστές και έξυπνες επιλογές. Οι εξοπλισμοί καταστημάτων παίζουν καίριο ρόλο στη δημιουργία ταυτότητας μιας επιχείρησης που θα τις προσδώσει αυτό το επιπλέον χαρακτηριστικό της διαφορετικότητας, αλλά και της μοναδικότητας. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες αγορές, υπάρχει ανησυχητική αύξηση στο φαινόμενο του μιμητισμού. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες θεωρούν πως η φαινομενικά εύκολη λύση της απομίμησης είναι και μια λύση που εγγυημένα θα τους επιφέρει κέρδη. Αφού είχε αποτέλεσμα αλλού, γιατί να μην έχει κι εδώ; ΛΑΘΟΣ!

Το αυθεντικό είναι πάντα προτιμότερο, γιατί πολύ απλά προσδίδει κύρος και επιχειρηματικό δαιμόνιο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν ισχύουν κάποιοι πολλοί γενικοί κανόνες που δημιουργούν μια επιτυχημένη ταυτότητα για ένα κατάστημα.

Υπάρχουν 3 γενικές παράμετροι που καθορίζουν τη δημιουργία μιας επιτυχημένης ταυτότητας και αφορούν τον χώρο του καταστήματος. Και στην επιτυχημένη δημιουργία αυτών των παραμέτρων οι εξοπλισμοί καταστήματος είναι ουσιαστικά οι θεμελιώδεις βάσεις τους.

Έτσι ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, η ταυτότητα προσδιορίζεται από

Α) Την εξωτερική όψη. Η βιτρίνα είναι το αρχικό σημείο επαφής της επιχείρησης με τον περαστικό. Πρέπει να είναι στημένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να καταφέρει να σταματήσει τους περαστικούς και να τους κάνει να χαζέψουν στη βιτρίνα και εν τέλει να τους παρακινήσει να μπουν στο κατάστημα

Β) Την εσωτερική οργάνωση. Πρέπει να χαρακτηρίζεται από λειτουργικότητα και να βοηθάει στην άνετη κίνηση των πελατών εντός του καταστήματος. Το design δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επισκιάζει τη σωστή προβολή των προϊόντων. Οι πελάτες πρέπει να εξυπηρετούνται άμεσα και με ευκολία.

Γ) Τη σωστή επιλογή υλικών, αρωμάτων, χρωμάτων και φωτισμών. Είναι πολύ  σημαντικό ο χώρος να προδιαθέτει τον πελάτη να νιώσει πάνω απ’ όλα άνετα και οικεία. Τα χρώματα, τα υλικά και οι φωτισμοί πρέπει να του δημιουργούν ένα κλίμα ασφάλειας και θετικών συναισθημάτων. Πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στη μουσική, τα αρώματα και τα χρώματα που θα ‘ντύνουν’ τον χώρο, καθώς πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αυξήσουν την αγοραστική τάση του πελάτη μεγιστοποιώντας πολλές φορές την αγοραστική του επιθυμία.


Όταν πρόκειται για τη δημιουργία ταυτότητας ενός μαγαζιού, οι εξοπλισμοι καταστηματων είναι μια πολύπλευρη επένδυση που ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης πρέπει να μελετήσει σε βάθος και να κάνει έξυπνες και προσεκτικές επενδυτικές κινήσεις. Είναι πολλά τα παραδείγματα καταστημάτων που ανθοφόρησαν ή στάλθηκαν στο καναβάτσο λόγω της σωστής ή λανθάνουσας επιλογής και δημιουργίας ταυτότητας!

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Είδη καπνιστού: Από το σπίρτο στον αναπτήρα



Ο αναπτήρας είναι το αξεσουάρ- φετίχ για κάθε καπνιστή που σέβεται τον εαυτό του. Είτε είναι ένας απλός διαφημιστικός, είτε ένας εξεζητημένος και σπάνιος Zippo, ο αναπτήρας ανήκει στα είδη καπνιστού, που εκτός της προφανούς αναγκαιότητάς του, προσδίδει στυλ και αναδεικνύει το στυλ, ακόμη και τα γούστα και τις πεποιθήσεις του καπνιστή.

Ο πρώτος μηχανικός αναπτήρας κατασκευάστηκε το 1816 από ένα Γερμανό χημικό, τον Johann Wolfgang Dobereiner. Στην αρχή ονομαζόταν  η “λάμπα του Donereiner” και αποτελούταν από ένα φυσίγγιο γεμάτο υδρογόνο, και έναν πλατινένιο καταλύτη. Ωστόσο οι αναπτήρες άρχισαν να γίνονται διαδεδομένοι την εποχή που η εταιρία Zippo ξεκίνησε την μαζική παραγωγή μοντέλων που ήταν πιο εύχρηστα από εκείνο του Dobereiner, δηλαδή γύρω στο 1930.

Είχαν όμως προηγηθεί αιώνες εξέλιξης της τεχνολογίας αλλά και της χημείας. Το 1669 ο Χένινγκ Μπραντ, ένας Γερμανός έμπορος με πάθος για την αλχημεία, ανακάλυψε το φώσφορο ξεκινώντας από υπολείμματα ούρων. Αρκετά χρόνια μετά, το 1680, ο χημικός Ρόμπερτ Μπόιλ κατόρθωσε να επιτύχει την ανάφλεξη όταν έτριψε ένα μικρό ξύλο, το οποίο ήταν καλυμμένο με θειάφι, πάνω σε ένα χαρτόνι εμβαπτισμένο σε φώσφορο, ενώ ο Καρλ Βίλχελμ Σέλε είχε καταφέρει από το 1771 να απομονώσει τον φώσφορο από ασβεστοποιημένα οστά. Επειδή όμως ο φώσφορος ήταν πολύ σπάνιος και ακριβός εκείνη την εποχή, τα σπίρτα δεν εμφανίστηκαν παρά στις αρχές του 19ου αιώνα.
Την παραγωγή φλόγας με τριβή κατάφερε το 1826 ο φαρμακοποιός Τζον Γουόκερ. Την εφεύρεσή του ολοκλήρωσε λίγο αργότερα με ένα σπίρτο με κεφαλή από ερυθρό φώσφορο ο Άντον φον Σρέτερ, το 1847.

Τα σπίρτα ήταν το κατεξοχήν gadget, το οποίο εκτός της προφανούς χρηστικής του αξίας έγινε το πρώτο φετίχ μεταξύ των ειδών καπνιστού.

Η πρωτοκαθεδρία του σπίρτου, όμως, ήταν γραφτό να διαρκέσει μόνο λίγες δεκαετίες. Στις αρχές του 20ου αιώνα εμφανίστηκε ένα gadget το οποίο έμελλε να γίνει στην πορεία, αχώριστο σύντροφος του κάθε καπνιστή, είτε αυτός ήταν φίλος του απλού τσιγάρου, είτε του μερακλίδικου καπνού για στριφτά, είτε της πίπας.

Οι αναπτήρες Ronson, με το ιδιαίτερο σχήμα τους, από το 1913 με το μοντέλο WonderLite, αποτελούν αντικείμενο πόθου του κάθε καπνιστή. Το ίδιο και οι ελαφρώς μεταγενέστεροι αναπτήρες Zippo. Η εταιρεία Zippo ιδρύθηκε στο Μπράντφορντ της Πενσυλβάνιας το 1932 από τον George G. Blaisdell, ο οποίος έλαβε τα δικαιώματα για έναν αυστριακό windproof αναπτήρα για να τον μετατρέψει στο διασημότερο gadget που έχει κάποια στιγμή φιλοξενηθεί στην τσέπη κάθε καπνιστή.