Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

Google Online marketing

Το online marketing είναι ένα από τα αγαπημένα μου θέματα. Γενικά η επικοινωνία, η διαφήμιση, το marketing είναι από τα αγαπημένα μου θέματα αλλά η επαγγελματική μου εξειδίκευση κάνει το online marketing να ξεχωρίζει.
Υπάρχουν χιλιάδες ζητήματα για τα οποία έχω άποψη και κάποια στιγμή θα γράψω όμως σήμερα θα ξεκινήσω με την σημαντικότερη εταιρία στο χώρο του online marketing: Google.

Google Plus

Η Google έχει βάλει εδώ και 2 χρόνια ένα μεγάλο, ένα τεράστιο στοίχημα με την αγορά και το έχει ονομάσει Google Plus (ή Google+ αν προτιμάτε).
google plus
google plus

Πιστεύω ότι ο χαρακτηρισμός τεράστιο στοίχημα είναι απόλυτα δίκαιος για τρεις βασικούς λόγους:
1)       Η ίδια η Google είναι τεράστια εταιρία, έχει το πιο δημοφιλές website εδώ και σχεδόν 10 χρόνια αλλά και πολλά ακόμα website τα οποία βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών (τα τοπικά google domain ονόματα πολλές φορές θεωρούνται διαφορετικά website αλλά σίγουρα μιλάω και για το YouTube). Όταν είσαι νούμερο 1 σε κάτι, όλα τα βλέμματα είναι επάνω σου και όλοι περιμένουν να επαναλάβεις την ίδια – τεράστια – επιτυχία που έχεις μέχρι τώρα.
2)      Αυτή είναι η 4η αισίως προσπάθεια της Google να κάνει κάτι στο χώρο του social networking: Ξεκίνησε με το Orkut, συνέχισε με το Google Friend Connect και μετά ακολούθησε το Google Buzz. Φυσικά όλα αυτά χαρακτηρίστηκαν αποτυχημένα και έκλεισαν.
3)      Είναι η 4η προσπάθεια σε μία αγορά που είναι ήδη τεράστια και το έχει αποδείξει το Facebook με 1 δισεκατομμύριο χρήστες! Είναι τόσο μεγάλη online αγορά που κανείς δεν μπορεί να την αγνοήσει και είναι τόσο ουσιαστική για την εξέλιξη του Internet και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας που πιστεύω ότι πρέπει να θεωρείται στο ίδιο επίπεδο με την παροχή νερού και ηλεκτρικού ρεύματος.
Δεν θα σας πω τώρα την άποψή μου για τις λειτουργίες του ή πως αυτές συγκρίνονται με το facebook ή άλλα δίκτυα όπως το twitter κλπ. Το σημείο που βρίσκω φοβερά ενδιαφέρον είναι μία από τις πολλές μεθόδους που ακολουθεί η Google για να μετατρέψει τους εκατοντάδες εκατομμύρια επισκέπτες της σε μέλη του social network Google plus.

Web Design

Όμως αυτό που μου έχει κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση αποτελεί η επιλογή της Google να τοποθετήσει το G+ σε όσο το δυνατόν πιο σημαντικά και κεντρικά σημεία στις σελίδες της. Είναι σχεδόν θέμα web design, user experience, user interface όμως πιστεύω ότι είναι και θέμα επικοινωνίας. Αποφάσισαν ότι το πρώτο πράγμα που θα βλέπει κανείς επάνω αριστερά είναι το +UserName (π.χ. +Panos) ενώ επάνω δεξιά θα είναι η εικόνα του profile του μαζί με τις ενημερώσεις που μπορεί να υπάρχουν. Αυτά είναι πολύ σημαντικά σημεία τα οποία αν μπορούσαν να πουληθούν σαν διαφήμιση θα είχαν μάλλον πολύ υψηλό κόστος. Φαντάζεστε επάνω αριστερά να έγραφε σήμερα “BMW” και αύριο “Lidl” και μεθαύριο “WhatsApp” ή “iPhone 5s”; Η τιμή θα ήταν μεγαλύτερη από οποιαδήποτε τιμή πληρώνουμε σήμερα με CPC ακόμα και για την πρώτη θέση στο AdWords. Και μάλλον δικαιολογημένα.
Google Plus
Google Plus
Για την ακρίβεια, είναι πριν και από το link για την βασικότερη, σημαντικότερη και πιο προσοδοφόρα υπηρεσία της Google: Αναζήτηση! Όταν τοποθετείς ένα link πριν και από την πιο σημαντική σου υπηρεσία τότε επιτόπου του δίνεις τεράστια αξία.
Επίσης στα αποτελέσματα εμφανίζονται πληροφορίες από το Google+ με τα +1 που έχουν γίνει για κάθε σελίδα. Έτσι βλέπουμε ότι την τάδε σελίδα την έχουν κάνει +1 οι τάδε και τάδε φίλοι μας το οποίο σίγουρα προσθέτει έναν παράγοντα κύρους στην σελίδα. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό και (ξανά) ακριβό για κάθε website.

Αποδίδει;

Δεν είμαι σίγουρος ότι ακόμα μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα όμως επειδή μιλάμε για online marketing και στο online marketing ότι γίνεται είναι μετρήσιμο και η απόδοση κάθε ενέργειας κρίνεται συνέχεια νομίζω ότι πρέπει να το θέσω. Τελικά η χρήση αυτών των θέσεων έχει βοηθήσει το social network Google Plus; Οι χρήστες τα πατάνε; Πηγαίνουν στην υπηρεσία μέσα από αυτά τα link; Την χρησιμοποιούν περισσότερο ή διαφορετικά εξαιτίας αυτών των link;
Σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να το μάθω ποτέ όμως πιστεύω ότι η λεπτομέρεια στο design / user interface / user experience μπορεί να κάνει την διαφορά. Σίγουρα δεν κάνει ένα κακό προϊόν καλό αλλά είναι από τους παράγοντες που πρέπει να είναι στο επίκεντρο κάθε online marketing ενέργειας και η απόδοση που έχουν μπορεί να είναι τρομερός μοχλός για το όποιο μήνυμα θέλουμε να μεταφέρουμε.