Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

To Promotion Σε 2 όψεις



Η προώθηση μιας επιχείρησης μπορεί να γίνει με 2 βασικούς τρόπους , το above the line promotion «πάνω από τη γραμμή» και το below the line" κάτω από την γραμμή". Ορολογίες που συχνά συναντά κανείς σε τμήματα μάρκετινγκ και πωλήσεων. Οι διαφημιστικές εκστρατείες που διενεργούνται μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης όπως η τηλεόραση , το ραδιόφωνο , οι εφημερίδες κ.λπ. θεωρούνται ενέργειες above the line.

Από την άλλη πλευρά  below the line τεχνικές  μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τις ενέργειες που αναφέρονται σε μέσα που δεν σχετίζονται με την επικοινωνία (όπως τα ΜΜΕ).
Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων ενεργειών είναι η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, οι χορηγίες, οι δημόσιες σχέσεις, ενέργειες promotion , προσφορές σε προμηθευτές και ειδικές εκπτώσεις σε πελάτες και πολλά άλλα.


Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε και θα αναλύσουμε 4 βασικές τεχνικές που σχετίζονται με το Below the line promotion και που είναι αρκετά διαδεδομένες και επιτυχημένες.

Η ανάγκη για το Below the Line Promotion
Η συγκεκριμένη τεχνική  έχει βραχυπρόθεσμα κίνητρα , τα οποία σε μεγάλο βαθμό απευθύνονται στους καταναλωτές. Με την αυξανόμενη πίεση από το τμήμα μάρκετινγκ για την επίτευξη των στόχων με ένα  σχετικά χαμηλό προϋπολογισμού κόστους άρχισαν οι πρώτες ενέργειες του below the line promotion. Η τάση άρχισε να διαφαίνεται καθώς η ανάγκη για την ανακάλυψη νέων τρόπων προώθησης προϊόντων που δεν θα είχαν υψηλό κόστος αλλά μεγάλη αποτελεσματικότητα  με σχετικά άμεσα αποτελέσματα είχε καταστεί αναγκαία.
Οι σπουδαιότερες τεχνικές Below the Line είναι:

Προώθηση Τιμής
Οι προσφορές σε διάφορα προϊόντα που γίνονται κατά περιόδους είτε λόγω εποχικότητας είτε λόγω χαμηλής κινητικότητας αυτών οδηγούν σε πάγιες τακτικές 
Α) Η έκπτωση στην κανονική τιμή πώλησης ενός προϊόντος
Β ) Περισσότερο προϊόν  προϊόντος στην ίδια τιμή .

Εκπτωτικά Κουπόνια
Τα Κουπόνια είναι μια τεχνική , πολύ ευέλικτη , καθώς προσφέρουν οι εταιρείες μια  έκπτωση  με έμμεσο τρόπο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα κουπονιών είναι:
- Εκπτωτικό κουπόνι πάνω στην συσκευασία για να αγοράσετε το προϊόν
- Κουπόνια σε εφημερίδες και περιοδικά δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες να εξαργυρώσουν το κουπόνι σε οποιοδήποτε κατάστημα
- Κουπόνια στο πίσω μέρος της ταμειακής απόδειξης

 Δώρο με την αγορά
Το " δώρο με την αγορά " είναι μια πολύ κοινή τεχνική προώθησης . Σε αυτήν την περίπτωση , ο πελάτης παίρνει κάτι επιπλέον , μαζί με την αγορά ενός προϊόντος  όπως ένα; Εφάμιλλο προϊόν ή ένα άλλο προϊόν της ίδιας της εταιρείας κτλ.

Διαγωνισμοί και βραβεία
Αυτό είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να αυξηθεί η αναγνωσιμότητα της επωνυμίας της επιχείρησης (brand Name) μεταξύ του καταναλωτή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει τις πωλήσεις για προσωρινή περίοδο και να διασφαλίσει τη χρήση μεταξύ πρώτη φορά που οι χρήστες .